Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL - Książki Medyczne - Najtańsza Księgarnia Medyczna
img
img

Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL

  • Dostępność: Produkt dostępny
  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Cena: 52,84 zł
  • Ilość:
    imgDOSTAWA OD 9.99 ZŁ
  • Poleć produkt
  • Tytuł: Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL

    Autor: Sobiesiak Karol, Sydow Piotr

    Wydanie: 1

    Rok: 2015

    Format: 16.5x23.5cm

    Stron: 343

    ISBN: 9788301181994

    Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania
    na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.
    Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem
    w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej
    do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej.
    Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
    Dowiesz się
    · Czym są shadery
    · Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
    · Jak programować potok renderujący
    · Na czym polega i jak działa teselacja
    · Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)
    Powinieneś znać
    · API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
    Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej